welcome to my teenager world | do follow after u read ok | teng q | i very appreciate it :)

sugEr gLiDeR

Thursday 2 February 2012

tOlonglah senyum :')


Hujan yang renyai mengingatkan aku pada
satu peristiwa silam mengusik kalbu , yang membuatkan
hatiku menangis dan terus menangis tanpa henti .
Peristiwa yang membuatkan aku terus rebah tak berdaya .
Aku bagaikan hilang pertimbangan dengan 
menyalahkan takdir yang telah ALLAH tetapkan untukku dan
keluarga . Syukurlah akhirnya aku tersedar dari lamunan
dan berjaya keluar dari perasaan amarah yang tadinya
menguasai diri . Aku beristighfar memohon ampun daripada 
ALLAH kerana telah meragui dan berburuk 
sangka terhadap-Nya . Walaupun begitu , aku tetep masih 
lemah untuk menjalani kehidupan ini seperti biasa lagi . 
Aku lihat ibu , tiada lagi kedengaran gelak tawanya , malah 
yang ada hanya air mata membasahi pipi . Di bibir ayah , tiada lagi
senyuman manis yang menghiasi wajahnya , yang ada
hanya lamunan yang seakan tidak percaya dengan apa
telah terjadi . Juga tiada lagi seri keriangan
di wajah abang dan suaranya yang sering memecahkan suasana
sunyi . Hanya muram dan suram yang menghiasi hidup .
Mana mungkin aku harus lemah di hadapan mereka , ianya akan
membuat luka di hati mereka akan semakin parah . Aku 
harus sentiasa tampak kuat , tabah dan sabar dalam menjalani
hidup ini demi mereka . Aku harus sentiasa tersenyum untuk 
memastikan mereka jua tersenyum walaupun pada
hakikatnya aku juga lemah , hatiku juga parah dalam
menghadapi situasi ini ...


No comments:

Post a Comment

Adila Ramli Blogspot